
Utworzenie strony internetowej wspierającej realizację długofalowych celów biznesowych firmy
Firma Autonomous Systems projektuje innowacyjne oprogramowanie dla pojazdów autonomicznych.
Firma opracowała swój własny, opatentowany system dla pojazdów autonomicznych, który bazuje na fuzji danych pobieranych ze specjalnych sensorów i wykorzystuje algorytmy sterowania hierarchicznego oraz uczenie maszynowe (w tym głębokie sieci neuronowe).
Zespół planuje osiągnąć poziom 4 normy SAE dotyczącej pojazdów autonomicznych. Na tym poziomie pojazd porusza się sam, ale kierowca albo zdalny operator może w każdej chwili przejąć sterowanie.

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszym kliencie? Kliknij tutaj
Stworzenie strony internetowej, która pomoże osiągnąć cele biznesowe
W grudniu 2020 roku firma Autonomous Systems zgłosiła się do nas z problemem: działająca wówczas strona internetowa nie realizowała wystarczająco skutecznie celu firmy, którym było zbudowanie silnej marki, zwłaszcza wśród potencjalnych pracowników. Firma rozwijała się w dynamicznym tempie, w związku z czym potrzebowała jak najszybciej nowej strony internetowej.
tylko
5 dni
na realizację sprintu projektowego
poziom
4 SAE
cel Autonomous Systems dotyczący autonomii pojazdów

Jako projektant byłem początkowo przerażony: mieliśmy bardzo mało czasu na to, by przygotować coś, co zasadniczo miało jak najdokładniej przypominać produkt końcowy. W naszym przypadku prototyp miał wyglądać jak rzeczywista strona internetowa oparta na prostej ścieżce użytkownika – od wejścia na stronę główną po przejście na poszczególne podstrony. Wtedy zrozumiałem, jak bardzo doceniam nasz interdyscyplinarny zespół.
Sprint projektowy – tylko 5 dni warsztatów

We współpracy ze wszystkimi osobami decyzyjnymi po stronie klienta określiliśmy, jakie cele ma spełniać nowa strona internetowa.
Kluczowym elementem naszych działań była analiza potrzeb i opinii użytkowników. Ważne było również to, by przetestować nasze pomysły z wyprzedzeniem. W końcu jak można osiągnąć jakikolwiek cel biznesowy, jeśli nie znajdzie się drogi do serc i umysłów potencjalnych odbiorców?
Jako że stojące przed nami zadanie było wyjątkowo pilne, potrzebne nam było szybkie i skuteczne rozwiązanie: Design Sprint, czyli sprint projektowy.
Warsztaty tego typu można przeprowadzić na żywo, ale można je też zorganizować zdalnie w równie atrakcyjny i wydajny sposób. Z powodu pandemii wybraliśmy właśnie opcję zdalną.
Członkowie zespołu klienta nie musieli przygotowywać się w żaden sposób na warsztaty – najważniejsza była ich pięciodniowa dostępność, od poniedziałku do piątku, oraz otwartość umysłu, bo potrzebne było szczególne skupienie.
Czym jest sprint projektowy? Dowiedz się więcej
5 dni od problemu do jego rozwiązania
Specjaliści UX z Future Processing przeprowadzili członków zespołu Autonomous Systems przez następujący, sprawdzony proces:
Poniedziałek → mapowanie
Nasze warsztaty projektowe rozpoczęliśmy od dokładnej analizy tego, jak działa firma klienta – od sprecyzowania aktualnych celów i wyzwań. Do omówienia, krok po kroku, mieliśmy wiele szczegółów – etap ten był dość żmudny, ale absolutnie konieczny.
W rezultacie udało nam się sprecyzować długofalowe cele, które stały się naszym punktem odniesienia w całym projekcie. Ponadto stworzyliśmy mapę, na której przedstawiliśmy istniejące ścieżki użytkownika i wszystko to, co składa się na doświadczenie użytkownika, w tym ścieżki, którymi użytkownicy końcowi docierali na stronę klienta.
Jednym z najważniejszych momentów dnia była nasza rozmowa z ekspertami odpowiedzialnymi za kluczowe działy w filmie klienta – w ten sposób mogliśmy poznać ich perspektywę i podejście do problemu, który staraliśmy się rozwiązać.
Wtorek → szkicowanie
Na początku nasz zespół odbył burzę mózgów, dzięki czemu każdy mógł się skupić na poszukiwaniu inspiracji z różnych stron. Wszyscy eksperci zaangażowani w projekt mieli możliwość opisania i uzasadnienia swoich pomysłów i sugestii.
Potem nasz zespół został podzielony – zadaniem każdej osoby było naszkicowanie finalnego rozwiązania po swojemu.
Wszyscy pracowaliśmy nad tym samym problemem, niezależnie od naszych umiejętności rysowania czy projektowania. W końcu długopis i czysta kartka wystarczą, by wyrazić to, co ma się w głowie – nieważne, kim jesteś i czym się zajmujesz.
Środa → decyzja
W środę rano stanęliśmy przed 5 różnymi propozycjami rozwiązania problemu. Każda sugestia składała się z 3 kluczowych kroków, nowych projektów układu strony i ścieżek użytkownika. Nie wiedzieliśmy, kto wymyślił które rozwiązanie, aby móc zachować bezstronność w procesie głosowania i podejmowania decyzji.
Po wspólnej dyskusji każdy mógł zagłosować na jedno z zaprezentowanych rozwiązań.
Stworzyliśmy diagram w typie mapy cieplnej, który pokazywał wyniki głosowania, a na jego podstawie opracowaliśmy ostateczną koncepcję łączącą najlepsze pomysły.
Czwartek → prototyp
Podzieliliśmy się zadaniami wewnątrz zespołu zgodnie z naszymi indywidualnymi umiejętnościami.
Jedna osoba zajęła się tworzeniem tekstów, podczas gdy rolą innej było przygotowanie zdjęć i ikon. Jeden projektant UX skupił się na wizualizacjach interfejsu, a drugi dodał do nich wszystkie funkcjonalności interaktywne. Praca szła jak w zegarku. W międzyczasie członek zespołu odpowiadający za testowanie rozwiązania opracowywał skrypty testów na kolejny dzień.
Do stworzenia prototypu postanowiliśmy użyć dwóch narzędzi – Figma służyła do zaprojektowania szczegółów interfejsu, a Axure do zbudowania interaktywnego modelu, który wyglądał jak prawdziwa, działająca strona internetowa.
Piątek → testowanie
W piątek rano, po stworzeniu prototypu, byliśmy gotowi na to, by przetestować nasz pomysł.
Dzięki temu uzyskaliśmy istotne informacje, które uświadomiły nam, co działało dobrze, a co trzeba zmienić.
Najważniejsze jednak tego dnia było to, że po 5 sesjach testowania byliśmy pewni, iż nasz pomysł się przyjmie i świetnie sprawdzi na rynku.

Wspieranie celów biznesowych poprzez nowatorskie i kreatywne pomysły
Po sprincie projektowym z naszym zespołem analityków i projektantów klient otrzymał funkcjonalny prototyp nowej strony internetowej.
Prototyp został przetestowany przez prawdziwych użytkowników (potencjalnych pracowników), dzięki czemu firma Autonomous Systems mogła szybko i sprawnie sprawdzić naszą propozycję i dowiedzieć się, co według odbiorców działa dobrze, a co jeszcze nie do końca.
Korzyści z warsztatów:
- Weryfikacja pomysłów biznesowych
- Zwinność działania i skrócony cykl rozwoju produktu
- Oszczędność czasu i pięniędzy
- Cenny feedback od rzeczywistych użytkowników
- Kreatywne sposoby pracy


To był intensywny i niesamowicie produktywny tydzień pracy. Warsztaty bardzo mi się podobały, bo otwarły mi oczy na nowe, bardziej twórcze i skoncentrowane metody działania.
Stwórz i oceń prototyp nowego produktu w 5 dni
Razem zdefiniujemy szczegóły pomysłu, ocenimy go wraz z ekspertami, zmienimy w prototyp i przetestujemy we współpracy z użytkownikami końcowymi.






