Menu Zamknij menu
Kontakt

Opracowanie systemu ERP do obsługi głównych procesów biznesowych w Nexteer Prototype Center.

GLOBALNY PRODUCENT UKŁADÓW KIEROWNICZYCH I PRZENIESIENIA NAPĘDU

Nexteer Automotive to lider w branży intuicyjnego sterowania ruchem.

Nexteer to warta miliardy dolarów międzynarodowa marka układów kierowniczych i przeniesienia napędu. Nexteer wytwarza układy ze wspomaganiem elektrycznym i hydraulicznym, kolumny kierownicze, produkty do układów jezdnych, systemy aktywnego wsparcia kierowcy (ADAS) oraz technologie do pojazdów zautomatyzowanych dla przedsiębiorstw OEM na całym świecie.

Firma zatrudnia ponad 13 tysięcy pracowników w różnych krajach i obsługuje ponad 60 klientów z kluczowych regionów świata. Nexteer posiada 28 zakładów produkcyjnych, a do klientów firmy należą takie marki motoryzacyjne jak BMW, Ford, Toyota i VW.

Chcesz dowiedzieć się więcej o kliencie? Kliknij tutaj

Wyzwanie biznesowe

Stworzenie nowego rozwiązania IT

Poniżej opisujemy, w jaki sposób zastosowaliśmy koncepcję MVP w jednym z naszych projektów oraz jak nasi analitycy biznesowi i projektanci UX współpracowali z klientem, by przełożyć jego wizję na skuteczne rozwiązanie.

W 2017 roku w Nexteer Prototype Center postanowiono ze zwykłych baz danych przejść na system planowania zasobów przedsiębiorstwa typu ERP dla wsparcia procesów produkcji. Jednakże z powodu specyfiki procesów produkcji prototypów części żadne z rozwiązań dostępnych na rynku nie odpowiadało na potrzeby Nexteer.

13 000+


pracowników Nexteer na całym świecie, którzy obsługują ponad 60 klientów

28


zakładów produkcyjnych i 13 centrów obsługi klienta w obu Amerykach, Europie i Azji

Dostarczone rozwiązanie

Zakres pracy

Podjęto decyzję o stworzeniu nowego rozwiązania IT. Naszym zadaniem było przeprowadzenie analizy oraz doradzenie klientowi na temat tego, jaką wartość mogą przynieść posiadane dane. Firma Nexteer postanowiła opracować system ERP we współpracy z Future Processing.

Rozwój Oprogramowania

Zarządzanie Projektem

Testowanie Oprogramowania

Analiza Biznesowa

Projektanci UX

Dostarczone rozwiązanie

Wsparcie procesów biznesowych

Zadaniem systemu jest wsparcie głównych procesów biznesowych w Nexteer Prototype Center.

Należą do nich:

  • Produkcja: działania inżynieryjne, realizacja zleceń, planowanie harmonogramu prac, zarządzanie przepływem pracy, kontrola jakości, procesy produkcyjne, przepływ produkcji.
  • Realizacja zamówień: przyjmowanie i wycena zamówień, dostawa, sprzedaż, raportowanie.
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw: sporządzanie harmonogramów łańcucha dostaw i dla dostawców, dokonywanie zakupów, magazynowanie (odbieranie i pakowanie towarów).

Jako koordynator procesów biznesowych dla Nexteer Automotive Global Prototype Operations zauważyłem, że wszelkie procesy, aplikacje i bazy danych w dziale prototypowania się zestarzały. Ponieważ nasze prototypy wymagają specjalistycznego podejścia, gotowe systemy nie zapewniały zadowalających nas rozwiązań, które byłyby wystarczająco elastyczne i które dotyczyłyby identyfikowalności, harmonogramowania i raportowania.

Złożoność tego zadania – zaktualizowania istniejących aplikacji i stworzenia całkowicie nowego systemu, który miał nas przybliżyć do celu, jakim jest maksymalne ograniczenie używania papieru – przekraczała możliwości naszego wewnętrznego zespołu programistów.

Zgłosiliśmy się do firmy Future Processing i nasze potrzeby zostały spełnione. Jesteśmy w tej chwili na etapie programowania i wdrażania nowych systemów ERP w naszej siedzibie głównej oraz nowych systemów MES do naszych procesów montażu i certyfikacji jakości. FP mierzy się ze wszystkimi wyzwaniami szybko i skutecznie.

Timothy Spann
Koordynator procesów biznesowych, Centrum prototypów Nexteer w Saginaw

W 2017 wersja MVP modułu obsługującego procesy produkcji została uruchomiona w Stanach Zjednoczonych. Jako że nowe rozwiązanie odniosło sukces, firma Nexteer postanowiła wdrożyć je także w pozostałych oddziałach zajmujących się prototypowaniem w Polsce i Szwajcarii.

Wieloletnia współpraca

Dalszy rozwój

Wdrożenie nowego oprogramowania ERP pozwala klientom zweryfikować ich wizję oraz dowiedzieć się, jakie dodatkowe funkcjonalności powinny być wprowadzone w celu uzyskania lepszych wyników biznesowych.

Faza MVP dała możliwość usunięcia funkcji, które nie dodawały produktowi konkretnej wartości, oraz zastąpienia ich bardziej wartościowymi elementami. Projekt ten jest świetnym przykładem wdrożenia nowego produktu informatycznego zgodnie z Cyklem Deminga – Zaplanuj, Wykonaj, Sprawdź, Popraw.

Dzięki sprawdzeniu rozwiązania w głównym zakładzie udało się ustalić, jaki jest jego wpływ na procesy biznesowe firmy, oraz zoptymalizować i wdrożyć dobre praktyki w kolejnych centrach prototypowania.

Wprowadzenie zmian w wersji MVP opartej na lekkiej architekturze sprawia, że następne zmiany są łatwiejsze i tańsze w realizacji.

Poznaj lepiej nasze projekty – zobacz nasze portfolio na Behance.

Sprawdź Behance 

Współpraca z Future Processing była pozytywnym doświadczeniem. Firma działa w ramach profesjonalnych struktur, dzięki czemu jest w stanie błyskawicznie odpowiadać na nasze potrzeby. Członkowie zespołu – opiekun klienta, kierownik projektu, analityk biznesowy, programiści, specjaliści UI i QA oraz pozostałe osoby – są pełni szacunku i sympatyczni, a codzienna współpraca z nimi była czystą przyjemnością. Dzięki temu czuliśmy, że i my jesteśmy częścią zespołu FP, że tworzymy jedną, wielką rodzinę, której działania mają wspólny cel.

Współpracujemy z Future Processing już od wielu lat i na pewno będziemy kontynuować tę współpracę.

Timothy Spann
Koordynator procesów biznesowych, Centrum prototypów Nexteer w Saginaw
Dostarczamy wartość

Główne korzyści naszej współpracy 

  • nowe funkcjonalności i wprowadzone zmiany spełniły oczekiwania klienta,
  • wsparcie Product Ownera zwiększyło jego dostępność dla organizacji,
  • świadomość zagrożeń i możliwości związanych z udaną lub nieudaną realizacją wymagań – przed fazą rozwoju klient wybiera preferowane rozwiązanie spośród dostępnych opcji na bazie tej wiedzy,
  • prezentacja makiet o niskim i wysokim poziomie szczegółowości umożliwiła przedstawienie realnego wyglądu produktu, dzięki czemu klient mógł omówić go z interesariuszami, co często prowadziło do nowych wniosków,
  • łatwiejsza automatyzacja testów dzięki sformułowaniu kryteriów przyjęcia rozwiązania w postaci Given-When-Then, która stała się podstawą testowych scenariuszy w procesie BDD (Behavior-Driven Development),
  • klient ma możliwość elastycznego dopasowania zakresu poszczególnych realizacji, jeśli zmieniają się priorytety jego organizacji,
  • szybka realizacja projektu i brak przestojów dzięki pełnemu zrozumieniu potrzeb klienta po stronie zespołu, jasnemu określeniu wymagań, dostępie do narzędzi wspomagających i codziennej dostępności analityka biznesowego,
  • zmniejszona liczba problemów w środowisku produkcyjnym w związku z tym, że szczegółowe procesy BDD stały się podstawą opracowania skutecznych scenariuszy testowych, co z kolei przełożyło się na wyższą jakość stworzonego rozwiązania,
  • świadomość długoterminowej współpracy zapewniła warunki do tego, by podejmować właściwe decyzje dotyczące rozwiązań technicznych, dzięki czemu system jest lepiej przygotowany do dalszego rozwoju,
  • nowi członkowie zespołu deweloperów szybko zdobyli biegłość w opracowywanym temacie, co zmniejszyło czas realizacji projektu.
DALSZA WSPÓŁPRACA

Patrzymy w przyszłość

Dzięki udanej współpracy na początkowych etapach projektu firma Nexteer postanowiła kontynuować pracę nad nowym systemem z Future Processing.

Współpraca z Future Processing, a zwłaszcza z przydzielonym nam analitykiem biznesowym, jest wspaniałym doświadczeniem. Zespół pracuje ciężko nad tym, by stworzyć rozwiązanie oparte na naszych wymaganiach. Dzięki temu, że pracownicy FP myślą przyszłościowo, projekt staje się jeszcze bardziej skuteczny, a jakość procesów się zwiększa.

Choć działamy w różnych częściach świata, FP rozumie nasze procesy i wartości. Makiety pomysłów to doskonałe materiały, dzięki którym możemy przyjrzeć się naszym koncepcjom przed ich wdrożeniem. Na każdym etapie realizacji projektu zespół stara się zorganizować nowe aktualizacje zgodnie z założeniami harmonogramu.

Timothy Spann
Koordynator procesów biznesowych, Centrum prototypów Nexteer w Saginaw

Solidna podstawa dla Twojego produktu

Zamienimy Twój pomysł w produkt, który przyniesie Ci korzyści, będzie dopasowany do potrzeb użytkowników oraz sytuacji na rynku.

USŁUGI PROJEKTOWANIA OPROGRAMOWANIA

© Future Processing. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować nasze Ciasteczka lub wyłączyć je w przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj.