
Modernizacja istniejącego systemu poprzez budowę dwóch aplikacji – wewnętrznej dla pracowników (punkt obsługi klienta) oraz portalu dla klientów.
Poprawa jakości infrastruktury drogowej w Polsce.
Misją spółki Stalexport jest przyczynianie się do wzrostu jakości infrastruktury drogowej w Polsce przez świadczenie profesjonalnych usług.
Działalność spółki i podmiotów wchodzących w skład jej Grupy Kapitałowej koncentruje się przede wszystkim na działalności autostradowej. Ponadto spółka oferuje takie usługi jak wynajem powierzchni biurowych i miejsc parkingowych.

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszym kliencie? Kliknij tutaj
Modernizacja istniejącego oprogramowania
Spółka Stalexport poszukiwała partnera biznesowego specjalizującego się w dziedzinie IT, aby zmodernizować istniejące oprogramowanie będące integralną częścią systemu stworzonego dla działu rozliczeń firmy. Stare rozwiązanie było również zintegrowane z włoskim systemem poboru opłat, który obsługiwał bramki na autostradach (otwieranie szlabanów, zgłaszanie wypadków). Integracja systemu była największym wyzwaniem tego projektu, dlatego musiała zostać zrealizowana w ścisłej współpracy ze Stalexportem i włoskim dostawcą.
Proces wyboru Future Processing do roli dostawcy zaplanowanego rozwiązania zajął sporo czasu. Wykazaliśmy się naszym doświadczeniem i przedstawiliśmy własną ekspertyzę techniczną oraz wstępną propozycję rozwiązania, dzięki czemu udowodniliśmy, że rozumiemy potrzeby Stalexportu.
Dzięki współpracy z Future Processing osiągnęliśmy nasz główny cel, jakim jest przejście z tradycyjnego na automatyczny system płatności. Korzystając z naszego poprzedniego systemu jedynie ok. 50% klientów dokonywało zakupów na stronie internetowej, a po wdrożeniu nowemu portalowi ta liczba wzrosła do prawie 95%. Oprócz nowych możliwości jakie dało nam nowe oprogramowanie, ograniczyliśmy wydatki, co okazało się niezwykle istotne podczas trwania pandemii.

Analiza i projektowanie
Stalexport zwrócił się do nas ze specyfikacją przygotowaną przez innego dostawcę. Postanowiliśmy, że naszą współpracę rozpoczniemy od dwudniowych warsztatów, podczas których zamienimy tę specyfikację w konkretny pomysł na rozwiązanie.
W warsztacie wzięli udział interesariusze ze strony klienta – Product Owner, kierownik projektu, przedstawiciele handlowi , pracownicy zajmujący się obsługą klientów, członek zespołu marketingowego – oraz zespół programistów Future Processing, którzy mieli pracować nad tym projektem. Dzięki temu programiści zaangażowani w projekt oraz osoba odpowiedzialna za kontrolę jakości szybko zapoznali się z kontekstem biznesowym systemu.
Podczas pracy nad projektem działaliśmy w ścisłej współpracy. Klient miał do nas zaufanie i był otwarty na dyskusję zarówno w kwestiach technicznych, jak i w sprawach dotyczący użyteczności sysetemu. Analityk biznesowy, kierownik zespołu programistów oraz projektant UX byli w stałym kontakcie z Product Ownerem i odbywali z nim cotygodniowe rozmowy.
Wdrożenie miało miejsce tuż po tym, jak wybuchła pandemia. Spółka Stalexport musiała zamknąć punkty obsługi klienta, które miały opierać się na naszym systemie, w związku z czym musieliśmy dostosować rozwiązanie do nowej sytuacji i zadbać o to, by działało w 100% online.
Specjaliści w projekcie
Zespół opracowujący projekt składał się z analityka biznesowego, projektanta UX i 13 programistów współpracujących ze specjalistami IT po stronie Stalexportu. Aby zapewnić najwyższą jakość rozwiązania, zaangażowaliśmy w projekt także specjalistów ds. bezpieczeństwa, którzy wzięli udział w początkowych warsztatach i przeprowadzili audyt bezpieczeństwa starego systemu.
Ponadto skonsultowaliśmy nasz pomysł na rozwiązanie ze specjalistą ds. RODO.
Projektowanie UX
Rozwój Oprogramowania
Konsultacje RODO
Analityka Biznesowa

Zastąpienie istniejącego systemu
Nowy system miał zastąpić istniejące rozwiązanie, z którego korzystało ponad 30 tysięcy indywidualnych użytkowników i firm przy pomocy ok. 50 tysięcy urządzeń. Opracowanie formatu danych i ich spójności zajęło nam kilka miesięcy. Ostatecznie wszystkie dane zostały skutecznie przeniesione do nowego systemu – bez żadnych strat w zakresie ciągłości biznesowej i migrowanych informacji.
Dostarczone aplikacje
Stworzyliśmy dwie aplikacje – wewnętrzną dla pracowników (punkt obsługi klienta) i serwis internetowy dla klientów.
Rozwój i wsparcie

Największym wyzwaniem była integracja systemu z istniejącym już systemem poboru opłat i rozliczeń, a także z systemem płatności Blue Media. Przygotowaliśmy plan działania uwzględniający ryzyko i przeprowadziliśmy szkolenie dla pracowników naszego klienta, zanim wdrożyliśmy pierwszą wersję produktu.
Spółka Stalexport postanowiła kontynuować współpracę z działem Support & Maintenance po wdrożeniu pierwszej wersji systemu. Ponieważ zespoły programistów i utrzymania systemu działały wspólnie przez kilka miesięcy, udało się jednocześnie opracowywać nowe funkcjonalności i rozwiązywać bieżące zgłoszenia. Nie był to standardowy proces, ale sprawdził się świetnie i przyczynił się do jeszcze większego wzrostu zaufania klienta do naszych specjalistów, ich kompetencji i wiedzy.
Użyte w projekcie
Zaufanie i współpraca
Klient oddał w nasze ręce wybór technologii i narzędzi do wykorzystania w projekcie. Jedyne wymagania dotyczyły chmury i integracji z zewnętrznymi systemami: systemem poboru opłat na autostradzie, bramką płatniczą Blue Media, systemem rozliczeń, Głównym Urzędem Statystycznym Pocztą Polską.
Zespół dopasowany do Twoich potrzeb
Zaangażuj cały zespół utalentowanych specjalistów IT oraz ekspertów z wybranych technologii.






